torsdag 8 december 2011

Hur-dikten

Hur når jag eleven som inte kan?
Hur når jag eleven som vill men inte kan?
Hur når jag eleven som inte vill men kan?
Hur motiverar jag eleven som inte bryr sig?
Hur fångar jag eleven som inte riktigt förstår?
Hur hittar jag tid till att skapa förutsättning för dessa elever?

Hur når jag eleven som vill vidare?
Hur gör jag för att sporra eleven som vill vidare?
Hur hittar jag tid till att skapa förutsättningar för dessa elever?

Hur når jag politikern som uppenbarligen inte förstår?
Hur får jag politikern som tror att den kan, att förstå att den har fel?
Hur får jag politikern att förstå hur skolor fungerar?
Hur får man politikern att förstå att läraryrket handlar om att lära ut kunskaper, och inte att bedriva administrativa uppgifter?

Hur får jag Jan Björklund att förstå?

Hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar